05. novembar 2017.

Treći deo

Subotnji koncertni dan XX1. Jazz Fest Sarajevo obeležili su nastupi tria En El Amor, Mario Batković, Thumbscrew i James "Blood" Ulmer.

Nisam ni došao sebi kako treba (ah te lude sarajevske noći!) a već je počeo peti dan festivala. Prvi subotnji koncert počeo je tačno u 15h. Nastupio je tro pod nazivom En El Amor koga čine Nataša Mirković (vokal), Michel Godard (serpent) i Jarrod Cagwin (bubnjevi). Nataša je sarajevska pevačica koja se odlučila (i uspela) da snimi ploču sa sefardskim romansama i uspavankama. Sefardi su, ako ne znate, španski Jevreji koji su proterani od strane španskog kralja u srednjem veku a utočište su našli u Bosni, Grčkoj i Turskoj. Njihove pesme atraktivno je tumačila impozantna Nataša (i stasom i naročito glasom). Pratnja su bili bubnjar i čovek koji je svirao čudan duvački instrument u obliku zmije (odatle i naziv!).

Vodeći koncert ne samo pevanjem, već i kao uspešni konferansije, Nataša nam je približilla jedno romantično vreme i ljude koje žive u tim pesmama. Inače nešto drukčiju interpretaciju je objavila mostarska grupa Arkul na albumu Bastidor. Najbolje bi bilo čuti i jedno i drugo pa dvostruko uživati u lepoti ove muzike.

U 19 sati nastupio je harmonikaš Mario Batković, Bosanac koji od malih nogu živi i muzicira u Švajcarskoj. Kako sam kaže u Sarajevu je bio kao četvorogodišnjak, prošle i ove godine - dakle samo tri puta.
Harmonika može mnogo a Batković u svojim kompozicijama koristi i eho, delay, sudaranje melodija, fizičke mogućnosti instrumenta i daje vrlo impresivan ton, zvuk i melodije. Publika ga je izuzetno dobro primila ponešena plimom tonova njegove harmonike. A čokolade, koje je delio na kraju, su bile još jedan bonus!!!

U 20h nastupili su Thumbscrew, trio ili kolektiv, kako kaže vođa grupe Michael Fromanek, poprilično poznati basista. Uz Thomasa Fujiwaru na bubnjevima, nastupila je i nova "zvezda" jazz scene, gitaristkinja Mary Halvorson. Plava, graciozna i pomalo štreberskog izgleda, Mary je izvijala note, vantonalitetno pletući muzičke uratke. Pesme "Thumbprint", "One Day", "Cruel Bastard", "Unconditional" i "Rising Snow" su podelile publiku koja je ili prihvatila grupu i njen pomalo bizaran zvuk ili se polako udaljila iz sale Doma Policije.

I za kraj bio je tu stari pozanik sarajevske i beogradske publike, gitarista i bluzer, James "Blood" Ulmer, kojega su dohvatile godine. I dalje ga krasi solidna gitaristička svirka ali pomalo meketavog vokala, Ulmer je odsvirao nekoliko blues standarda ali i njegovih kompozicija. "Blues got some News", "Animal", "Survivors", "Burn" su bile neke od kompozicije koje je izveo ove večeri. Završio je sa svojom najpoznatijom pesmom "(Are You) Glad To Be in America?".

Pre desetak godina nastupao je sa bendom predvođenim čuvenim Vernon Reidom - kažu da je taj koncert bio "smrtonosan". Ovaj nastup je bio kao sentimentalna koda u karijeri ovog vrsnog muzičara.

Promo foto XX1. JAZz fest sarajevo

Klub Doma omladine Beograda